Meta tagovi u 2016. - Da li su još uvijek bitni?
Ponedjeljak, 20 Lipanj 2016 14:28

Meta tagovi u 2016. - Da li su još uvijek bitni?

Autor:  Ivana

Nekoć davno na početku web stranica skriveni meta tagovi su igrali značajnu ulogu u načinu kako su pretraživači rangirali stranice. Tako su prije web developeri provodili sate i sate obuzeti naslovima, opisima i  ključnim riječima poznatijima kao meta tagovima.

Je li to još uvijek slučaj u 2016.? U današnje suvremeno doba umjetne inteligencije da li se tražilice poput Googlea, Binga i Yahooa još uvijek oslanjaju na takve primitivne isječke informacija?

Kratak i jasan odgovor je: Ne. 


Za Search engine optimizaciju (SEO) danas je daleko više bitna važnost i kvaliteta sadržaja, ukupno zadovoljstvo korisnika i popularnost/posjećenost vaše stranice nego što je to sadržaj meta tagova. Istraživanja pokazuju da čak i stručno optimizirani meta tagovi uglavnom nemaju utjecaj na pojedini rang stranica.

Iz toga slijedi pitanje: Možemo li meta podatke u potpunosti zaboraviti? Odgovor je: Ne još.


Koji su tradicionalni meta tagovi još uvijek bitni?

Naslov - Iako tehnički nije meta tag, u godinama koje su iza nas <Title> element definira naslov pod kojima je stranica navedena u rezultatima pretraživanja. Još uvijek se preporučuje da koristite jedinstvene naslove, iako često Google i Bing generiraju vlastite naslove kako bi osigurali rezultate koji su bitni za korisnikov konkretni upit.
Ključne riječi - Google i Bing su oboje potvrdili da oni više ne uzimaju u obzir meta ključne riječi tagove. Unatoč tome i dalje ćete naći odgovarajuća polja za unos u mnogim sustavima za upravljanje sadržajem (CMS), ali oni će vjerojatno nestati postupno tijekom narednih godina.
Opis - Meta opis je još uvijek bitan, iako ga moderni pretraživači koriste samo u prikazne svrhe. Google će često generirati svoj vlastiti opis, preskačući vaš u cijelosti ako smatra da se ne odnosi izravno na tražene pojmove od korisnika. Ono može uključivati ​​mješavinu sadržaja iz vaše web stranice kao i vanjskih izvora. Međutim i dalje preporučuju da sami pišete meta opis jer se još uvijek može koristiti u određenim situacijama. Bing zauzima sličan stav. Nažalost, istraživanja pokazuju da Yahoo i dalje koristi meta oznake za svrhe rangiranja, međutim moramo napomenuti da je njihov udio na tržištu samo 8% globalno.

Što još možete učiniti?

Optimizirajte za mobitele - Google u prosjeku mijenja algoritam 500x godišnje, a najviše je usmjeren na poboljšanje korisničkog iskustva. Na web stranice s prilagođenim mobilnim izgledom se gleda u pozitivnijem svjetlu od njihovih zastarjelih konkurenata.
Iskoristite strukturirane podatke - Iskoristite Strukturirane podatke za obilježavanje svojih članka, događaja i proizvoda. To pomaže tražilicama kategoriziranje sadržaja i vama omogućuje da iskoristiti napredne mogućnosti prezentacije u popisima rezultata.
Kupite SSL certifikat - Google je još u kolovozu 2014. godine službeno objavio da će stranice koje koriste https biti malo bolje rangirane od onih koje koriste samo http. To je iz razloga što je korisnik na https stranicama zaštićeniji.
Provodite redovite preglede vaše stranice - Koristite Google Search Console kako bi provjerili stanje svoje stranice. Greške uzrokovane zastarjelom verzijom programa bilo to servera, baze podataka ili sustava za upravljanje sadržajem, pogrešno rukovanje preusmjeravanjima i/ili druge nemogućnosti crawlera da obavi svoj posao može jako brzo poništiti sav vaš trud.


Završne ključne informacije

Fokusirajte se na iskustvo korisnika, stvarajući zanimljiv sadržaj koji je predstavljen dobro na svim uređajima. Nastavite pisati jedinstven naslov i meta opis jer se mogu koristiti za prikaz vašeg sadržaja, ali se ne bojte, ako su zanemareni. Ne gubite energiju na ključne riječi. Umjesto toga, koristite vrijeme da najbolje moguće iskoristite strukturirane podatke i prilagodite se drugim novim standardima.

Pročitano 886 puta Poslijednja izmjena dana Utorak, 26 Srpanj 2016

Srodni sadržaj (po oznakama)