Digitalna web agencija

Medialive Blog

Korisne informacije o internetu i digitalnom poslovanju

Blog

Internet trgovina (web shop, web trgovina)

Internet trgovina (web shop, web trgovina)

Zahvaljujući Internetu, Internet trgovina je postala iznimno popularan oblik trgovine. Internet trgovina predstavlja sve načine poslovanja putem Interneta, kao što su: kupnja i prodaja robe, usluga, novčani transfer sredstava. Internet trgovina je prodajno mjesto otvoreno 24 sata dnevno, svaki dan, a proizvod je dostupan i onim najudaljenijim Internet korisnicima. Tome u prilog govori promet takvih trgovina u odnosu na fizičke.

Web trgovina je najprofitabilniji oblik trgovine, zbog daleko manje investicije kod otvaranja od klasične trgovine te niskih troškova. Bilo da se radi o ponudi nekog fizičkog proizvoda - fizičke trgovine imaju niz ograničenja, a njihovo održavanje iziskuje značajnije troškove od razvoja web shopa. Vlasnici web trgovina imaju i puno drugih prednosti – u svakom trenutku je moguće vidjeti posjećenost, popularnosti proizvoda, analizu kupaca i dr. što je pak moguće iskoristiti za dalje poboljšanje i oblikovanje ponude.

Glavna značajka web trgovine je da svom vlasniku omogućava mogućnost upravljanja asortimanom (kategorijama, potkategorijama te artiklima), te upotpunjavanjem ponude te unošenje akcijskih cijena. Web trgovina danas, uglavnom funkcionira na principu pospremanja artikala u košaricu i naposljetku narudžbe koja može završiti slanjem poruke na mail administratora, kartičnim plaćanjem ili slanjem narudžbe i plaćanje uplatnicom ili pouzećem.

Osnovni koraci pri pokretanju Internet trgovine:

1) Donošenje odluke i rokova o uspostavljanju web trgovine

- Nakon što ste se odlučili za proizvode koje ćete prodavati putem web trgovine potrebno je registrirati trgovačko društvo ili obrt za obavljanje Internet trgovine. Ukoliko već imate tvrtku, tada trebate uz djelatnost kojom se bavite dodati djelatnosti za obavljanje internet trgovine.

2 ) Odluka o imenu domene za web trgovinu

- Za poslovanje putem Interneta, morate imati registriranu vlastitu domenu. Izbor domene je vrlo bitan korak pri otvaranju web trgovine, jer će vaši potencijalni kupci prvi dojam o vašoj web trgovini steći upravo iz naziva domene. Odaberite što jednostavnije ime, koje je lako zapamtiti.
Domena može biti besplatna i naplatna. Svaka fizička i pravna osoba ima pravo na jednu besplatnu .hr domenu.

3) Izbor načina plaćanja u web trgovini

- Vrlo bitna stavka u web trgovini je način plaćanja. Osim privlačnih cijena vrlo je bitno osigurati kupcima jednostavno, brzo i transparentno iskustvo kupovine u vašoj web trgovini. Pobrinite se da su cijene jasno naznačene, istaknite da li su cijene izražene s PDV-om ili bez, koji su uvjeti povrata / zamjene robe i novca, te jasno odredite politiku reklamacija. 

Vrlo je bitno kupcima osigurati što više opcija za naplatu te time značajno povećati mogućnost realizacije kupnje.

Najčešći načini plaćanja u web trgovinama plaćanje pouzećem, virmanski / internet bankarstvom te plaćanje kreditnim karticama. Kako plaćanje kreditnim karticama postaje sve popularniji način izvršavanja transakcija u web trgovinama, osigurajte svojim kupcima i tu opciju jer se smatra najkvalitetnija opcija za plaćanje. Zahtjeva određene financijske izdatke, pruža kupcu jednostavan i siguran način plaćanja. U tom slučaju biti će potrebno implementirati neki od payment gateway sustava koji služe za autorizaciju kreditnih kartica.  Payment gateway je softversko rješenje koje ispunjava identičnu funkciju kao i POS uređaji u fizičkim trgovinama, a neke od najpopularnijih platformi za online naplatu kod nas su su CorvusPay, PayPal i T-com Pay Way.

4) Način dostave 

- Odabir dostavne službe važan je faktor, jednako kao i način plaćanja. Vrlo je važno odabrati dostavnu službu koja će biti fleksibilna, pouzdana i brza. Ispitajte na koji način dostavna služba komunicira s korisnicima te ima li sustav praćenja paketa.
Obavezno istaknite cijenu dostave prilikom narudžbe. Neistaknuti troškovi dostave mogli bi neugodno iznenaditi kupce prilikom checkout-a. Ukoliko ste u mogućnosti, ponudite kupcima besplatnu dostavu ili barem besplatnu dostavu za kupnju iznad određenog iznosa narudžbe.

5) Kreiranje web stranica za web trgovinu

- Prije izrade web stranice za web shop trebate izabrati mjesto gdje će vaša web stranici biti smještena na Internetu - web hosting. Vrlo je bitno da odaberete siguran i pouzdan web hosting, kako bi vaša web prodavaonica nesmetano radila. Podrška web hostinga 24/7 je veliki plus.

Proizvodi koje prodajete moraju biti detaljno opisani, tekst mora biti gramatički ispravan i razumljiv te je uz opise potrebno dodati kvalitetne fotografije. Budući da se više od 50% korisnika na Internet spaja putem mobilnih uređaja vrlo je bitno prilagoditi dizajn web shop-a pregledu na različitim ekranima - responzivan web dizajn. Omogućite svojim korisnicima jednostavan, brz i ugodan proces online kupovine.

6) Plan održavanja i promocija web trgovine 

- Za uspjeh web trgovine potrebno je uložiti određeno vrijeme i novac u oglašavanje kako bi vaš web shop s vremenom postao uspješan i prepoznat. Moderno poslovanje temelji na filozofiji tržišnog natjecanja gdje se tvrtke svim raspoloživim sredstvima bore za svakog kupca te je potrebno uložiti u SEO optimizaciju i on-line marketing. Na web shop stranici također možete ponuditi pretplatu na newsletter s novostima o novim proizvodima i/ili uslugama, ili aktualnim ponudama i akcijama te obavezno kreirajte profil svoje trgovine na društvenim mrežama (npr. Facebook, LinkedIn, Instagram). Više o SEO optimizaciji možete pročitati na našem blogu https://www.medialive.hr/blog/seo-optimizacija-web-stranica

Prednosti on-line trgovine:

1) Veći izbor proizvoda – u fizičkoj trgovini ste ograničeni samo na one proizvode koji se tamo nalaze. Na web shopu imate veći izbor proizvoda jer se vlasnici ne moraju brinuti kamo će sve proizvode smjestiti. Također na web shopu možete dobiti informacije jesu li proizvodi dostupni, u kojim količinama te kada će vam stići na adresu. Također geografske granice ne postoje, možete proizvod naručiti s bilo kojeg kraja svijeta.

2) Dostupnost svim kupcima svijeta 24 / 7, 365 dana u godini- web trgovina je otvorena 24 sata, sedam dana u tjednu, čak i blagdanima i praznicima. Vaši kupci je mogu kupovati u bilo koje vrijeme s bilo kojeg mjesta koje ima pristup Internetu.

3) Mogućnost uspoređivanja cijena – usporedite cijene i dostupnost prizvoda, te uštedite i vrijeme i novac

4) Manje gužve – manje stresa – kod kupovine na Internetu, nema čekanja na blagajni, niti traženja proizvoda po trogovini. Na web shopu pronađete što želite, provjerite raspoloživost, naručite dostavu ili pokupite u trgovini. Kupovati možete s bilo kojeg mjesta i u bilo koje vrijeme, uz uvijek da posjedujete Internet vezu.

5) Recenzije drugih kupaca – puno web trgovina ima mogućnost pisanja recenzija i ocjenjivanja proizvoda, što vam može dobro doći posebice kod kupovine skupocjenih proizvoda.

6) Niži troškovi poslovanja - Veliki dio posla je automatiziran i nema potrebe za većim brojem djelatnika. Također ne trebate imate poslovni prostor i troškovi skladištenja su svedeni na minimum.

7) Jednostavno praćenje proizvoda, narudžbi i kupaca s bilo koje lokacije i preko bilo kojeg uređaja.

8) Brza dostava proizvoda na kućnu adresu vaših kupaca.

Osnovni cilj svakog web shopa je ostvariti što veću prodaju. Za uspješno poslovanje treba ići tamo gdje su kupci – a trendovi su potpuno jasni – na Internet. Korisnici velikog računa vode o interakciji preko društvenih mreža i prodajnih kanala, gdje je mogućnost ostavljanja recenzija proizvoda i Upravo društvene mreže mogu postati (naj)bitniji kanal oglašavanja za ponudu proizvoda.

8 Najčešćih pogrešaka pri vođenju web trgovine
Domene

Povezani postovi

Od 2002. godine izrađujemo web stranice i web shopove. Kreiramo moderne internet stranice korištenjem naprednih web tehnologija i popularnih CMS sustava.
 
Javite nam se. Izraditi ćemo vam profesionalnu web stranicu i omogućiti vam kvalitetniju prisutnost na internetu.