Uobičajeni razlozi prekida online kupovine - napuštene košarice
Utorak, 26 Srpanj 2016 14:44

Uobičajeni razlozi prekida online kupovine - napuštene košarice

Autor:  Ivana

Za analiziranje podataka prodaje i posjećenosti internet trgovina u današnje vrijeme imamo veliki broj raznih alata. Često pružaju uvid u veliku količinu podataka, što je ponekad više zbunjujuće nego olakšavajuće. Možete vidjeti svu silu informacija kao npr. koliko je vaša online trgovina posjećena, koji proizvodi su najpopularniji, najprodavaniji, koje proizvode ljudi stavljaju u košaricu i još mnogo toga. Što se onda dogodi da kupci na samom kraju narudžbe odustanu od kupnje? Statistika je ovdje od slabe koristi jer ne može objasniti što je pošlo po zlu. Stoga vam donosimo neke od najčešćih razloga odustajanja od on-line kupovine i napuštanja košarica.



1. Nedostatak povjerenja i transparentnosti.
Povjerenje između kupca i online trgovca se može veoma jednostavno narušiti skrivanjem naknadnih troškova. Cijena proizvoda bez PDV-a, ili troškovi dostave nisu nigdje napomenuti itd. Izrazite li sve troškove unaprijed slovit ćete kao iskren i otvoren trgovac. Sam čin online kupnje zahtijeva puno povjerenja - od same kvalitete proizvoda do ostavljanja osobnih podataka pri postupku kartičnog plaćanja. Topla preporuka je da imate izjava i recenzija od kupaca koji su već kupovali kod vas te da naglašavaju sigurnost sustava, brzinu dostave, ljubaznost osoblja, stručna pomoć pri kupovini i slično.

2. Da li je vaša ponuda zaista najbolja ponuda?
Često kupci popune sve podatke potrebne za narudžbu pojedinog proizvoda, međutim pred sami kraj kada samo još trebaju potvrditi narudžbu odustanu od kupnje. Najčešći razlog tomu je što nisu uvjereni da su naišli na "pravu" ponudu. Ne možete ih zaustaviti od pregledavanja i pronalaženja bolje ponude dalje, ali možete iskoristiti ovu priliku da ponudite poticaj za daljnju kupnju. Podsjetite ih na sve posebne ponude ili popuste koji se odnose baš na njih. Također možete imati skočne prozore (pop-up) kada korisnik pomakne miša prema "izlaznom" gumbu.

3. Proces kupnje traje predugo.
Ako postupak naplate traje predugo ili zahtijeva previše informacija riskirate da kupac odustane u potpunosti. Ako je moguće izbjegnite dojam stvaranja obvezatnog korisničkog računa. Radije dozvolite kupnju kao gost, a kasnije im pošaljite mail koji ih podsjeća da se mogu prijaviti kasnije. Pazite da proces kupnje nema previše koraka. Osnovna potvrda narudžbe, potvrda adrese za dostavu te proces plaćanja. Omogućite kupcima razne metode plaćanja - neki ljudi ne vjeruju sustavu plaćanja kreditnom karticom, dok drugi nemaju Paypal račun. Za one koji se bore da zarade vjeru u kartični sustav plaćanja, postoji nekoliko izbora pouzdanih payment gatewaya.

Kako bi privukli više kupaca ključni fokus je na tome da održavate proces narudžbe što jednostavnijim i lakšim. Također je bitno biti transparentan i iznijeti sve bitne podatke o proizvodu i svakako ne skrivati bilo kakve dodatne troškove. Svatko od nas voli imati mogućnost samostalno donositi odluke bez ikakve prisile ili nagovora...

 

Pročitano 1379 puta Poslijednja izmjena dana Utorak, 26 Srpanj 2016